• تلفن0773542-4902
  • ایمیلinfo@najirom.ir
  • آدرسبوشهر - بندر دیّر - محله شهید صدوقی ، خیابان اصلی ، کوچه فروغی ، پلاک 0 ، طبقه همکف
پنل کاربری
  • تلفن0773542-4902
  • ایمیلinfo@najirom.ir
  • آدرسبوشهر - بندر دیّر - محله شهید صدوقی ، خیابان اصلی ، کوچه فروغی ، پلاک 0 ، طبقه همکف

قوانین نجیرم

قوانین خرید از نجیرم

این روزها در کشورمان بسیاری از افراد به دنبال خرید از سایت آمازون هستند. خرید کالای اصل یا اجناس کمیاب و یا هدیه‌ای خاص و منحصر به فرد از دلایل رایج افراد برای خرید از سایت آمازون است. ما در نجیرم مفتخریم که امکان خرید از سایت آمازون و دیگر فروشگاه‌های معتبر دنیا را با کمترین هزینه حمل و نقل فراهم کردیم. برای آشنایی بهتر با خدمات نجیرم توصیه می‌کنیم ابتدا قوانین خرید از نجیرم را مطالعه کنید.

سفارش پرایم با سفارش معمولی چه تفاوتی دارد؟

کالاهایی که با نشان Prime در سایت مشخص شده‌اند در قالب سفارش پرایم ارسال می‌شوند. سفارشات پرایم از زمانی که به دفتر دبی میرسند نهایتاً 20 تا 45 روز بعد به درب منزل شما می‌رسد. این سرعت به این دلیل است که در اغلب موارد فروشنده این کالاها مجموعه آمازون است در نتیجه سفارشات خیلی زود به دفتر امارات نجیرم ارسال شده و از آنجا با ارسال اکسپرس به دست مشتری می‌رسد. البته به هر حال وقایع غیرمنتظره و برخی مشکلات ممکن است زمان ارسال سفارش را به بیش از 45 روز افزایش دهد. ولی همانطور که در صفحه عملکرد نجیرم قابل مشاهده است به طور میانگین ارسال سفارشات پرایم در 20 روز صورت می‌گیرد.

ضمانت سفارشات در نجیرم چگونه است؟

  • نجیرم ضمانت می‌کند سفارش مشتری از لحاظ سلامت فیزیکی و وسایل جانبی آن به همان صورت که از آمازون تحویل گرفته شده به مشتری تحویل داده شود.
  • اگر سایت آمازون برای کالای مورد نظر شما خدمات گارانتی ارائه دهد مشتری باید هنگام ثبت سفارش هزینه استفاده از “خدمات گارانتی آمازون” را نیز پرداخت کند. در چنین سفارشاتی اگر برای کالا مشکلی پیش بیاید نجیرم کلیه اقدامات لازم برای استفاده از خدمات گارانتی را بر عهده می‌گیرد. پرداخت هزینه مربوط به بازگشت کالا، گمرک و پیگیری فرایند ضمانت نیز به طور کامل توسط نجیرم انجام می‌شود. لازم به ذکر است نجیرم مسئولیتی در قبال کیفیت خدمات گارانتی کالا ندارد. توجه داشته باشید درخواست برای خدمات گارانتی باید در هنگام ثبت سفارش انجام شده و هزینه آن نیز پرداخت شود. در غیر اینصورت به هیچ عنوان امکان استفاده از خدمات گارانتی وجود ندارد.
  • اگر مشتری هنگام ثبت سفارش هزینه خدمات گارانتی را پرداخت نماید ولی کالای مورد نظر او به هر دلیل دارای گارانتی از جانب آمازون یا فروشنده نباشد، مشتری یک هفته فرصت دارد تا به وسیله تیکت یا پشتیبانی تلفنی، درخواست بازپرداخت وجه گارانتی را در نجیرم ثبت نماید. در صورت ثبت درخواست در موعد مقرر نجیرم در اسرع وقت نسبت به بازپرداخت هزینه گارانتی اقدام می‌نماید. اما پس از گذشت مدت زمان تعیین شده برای ثبت درخواست، امکان بازپرداخت هزینه گارانتی وجود ندارد.
  • برخی اجناس سایت آمازون اساساً دارای خدمات گارانتی نیستند. در کنار این کالاها عباراتی نظیر renewed، used و refurbished درج شده است.
  • قیمت بسیار پایین کالا در مقایسه با محصولات مشابه قاعدتاً نشانه ضعف کیفی یا ظاهری محصول است. در نظر داشته باشید نجیرم هیچ گونه مسئولیتی در قبال عملکرد یا سلامت ظاهری محصولات ندارد.
  • همانطور که می‌دانید در نجیرم سفارش مشتریان بر اساس لینک صفحه کالای مورد نظر در سایت آمازون ثبت می‌شود. در هنگام ثبت سفارش اگر محصول شما قابلیت انتخاب مواردی مانند سایز و رنگ را داشته باشد با تغییر هرکدام از این موارد لینک صفحه تغییر خواهد کرد. بنابراین باید دقت کنید لینک صفحه انتخاب نهایی و مطلوب خود را برای ما ارسال کنید. زیرا پس از ثبت سفارش به هیچ عنوان امکان تغییر رنگ یا سایز محصول وجود ندارد.
  • در هنگام خرید وسایل برقی از سایت آمازون حتماً ولتاژ ورودی دستگاه را بررسی کنید. برخی از وسایل برقی با ولتاژهایی مانند 110 یا 130 ولت کار می‌کنند و اتصال آنها به برق شهری با ولتاژ 220 ولت منجر به سوختگی دستگاه می‌شود. چنین اتفاقی به هیچ وجه شامل خدمات گارانتی نمی‌شود. زیرا مشتری موظف است پیش از خرید و یا پیش از استفاده، ولتاژ ورودی دستگاه که بر روی جعبه محصول درج شده را بررسی نماید.

شرایط لغو سفارش در نجیرم چگونه است؟

  • اگر مشتری قبل از ثبت سفارش در سایت آمازون با بخش پشتیبانی سایت تماس بگیرد می‌تواند سفارش خود را لغو نماید یا در آن تغییراتی اعمال کند. ولی اگر سفارش در سایت آمازون و یا سایت های دیگر به ثبت رسیده باشد امکان تغییر یا لغو سفارش وجود ندارد.
  • پس از ثبت سفارش در نجیرم کارشناسان این مجموعه برای ثبت سفارش در آمازون و یا سایت های دیگر اقدام می‌کند. ممکن است به دلایل مختلف مانند اتمام موجودی کالا این سفارش از جانب سایت آمازون لغو شود. در چنین شرایطی کارشناسان نجیرم با مشتری تماس گرفته و او را برای انتخاب محصول مشابه و یا لغو کامل سفارش و بازپرداخت وجه راهنمایی می‌کنند.
  • اگر در سفارش مشتری محصولی وجود داشته باشد که اداره پست امارات ارسال آن را نپذیرد یا به هر دلیل در مسیر ارسال، مفقود شود نجیرم با لغو سفارش، نسبت به بازپرداخت وجه به مشتری اقدام می‌نماید. لازم به ذکر است اگر چندین کالا هم‌زمان سفارش داده شده و تنها یکی از آنها مشکل ارسال داشته باشد تنها هزینه مربوط به همان کالا عودت داده می‌شود و مابقی سبد خرید طبق روال عادی برای مشتری ارسال می‌شود.

آیا تمامی محصولات آمازون در نجیرم موجود است؟

  • نجیرم مجموعه‌ای است که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند. بنابراین محصولاتی که مغایر با ارزش‌های اخلاقی یا قوانین گمرک کشور باشند در سایت ما نمایش داده نمی‌شوند و قابل خرید نمی باشند.
  • برخی کالاها از قبیل ابزارآلات خاص، لوازم پزشکی و حتی پودرهای بدنسازی برای ترخیص از گمرک نیاز به مجوز رسمی دارند. نجیرم در قبال ترخیص این گونه سفارشات از گمرک هیچ مسئولیتی را نمی‌پذیرد. هنگام ثبت چنین سفارشاتی قبض گمرک به نام مشتری صادر می‌شود. بنابراین خریدار موظف است با ارائه مجوز رسمی برای ترخیص کالای خود از گمرک اقدام نماید.
  • شما می‌توانید محصولاتی مانند انواع گوشی موبایل و تبلت که با سیم‌کارت کار می‌کنند را در نجیرم سفارش دهید. اما لازم است بدانید نجیرم مسئولیتی در قبال رجیستری این کالاها بر عهده نمی‌گیرد. مضاف بر اینکه ترخیص سفارشات نجیرم در گمرک به صورت گروهی انجام شده و امکان ارائه قبض گمرک برای یک کالا وجود ندارد.

بسته‌بندی محصولات در نجیرم چگونه است؟

  • مسیر ارسال سفارشات در نجیرم از امارات و سپس عبور از گمرک ایران است. با توجه به قوانین گمرک در بازرسی دقیق مرسولات، امکان باز شدن پلمپ محصولات وجود دارد. اما طبق تجربه ما در 99/99 درصد موارد برای رعایت نکات سلامتی و بهداشتی، پلمپ محصولات آرایشی، غذایی و داروهای مکمل باز نمی‌شود.
  • ما تلاش می‌کنیم سفارشات را در کمال صحت و سلامت از آمازون تحویل گرفته و برای گمرک ایران ارسال کنیم. ولی با توجه به ترخیص گروهی سفارشات از گمرک، آسیب‌های جزئی برای محصولاتی مانند کتاب یا دی‌وی‌دی محتمل است. متأسفانه چنین مواردی شامل خدمات گارانتی نمی‌شود و امکان بازگشت محصولات وجود ندارد.
  • لازم به ذکر است بسته‌بندی که به دست مشتری می‌رسد بسته‌بندی مخصوص نجیرم است. در واقع همکاران ما در دفتر امارات نجیرم پس از دریافت سفارش از آمازون، آن را مطابق با قوانین حمل و نقل بین‌المللی و نیز شرایط ارسال انبوه دوباره بسته‌بندی می‌کنند.